Καλώς ήρθατε στο ιστολόγιο μου!

Το ιστολόγιο αυτό δημιουργήθηκε με τη βοήθεια του κ. Φυλάκη, επιμορφωτή της Β΄φάσης των Τ.Π.Ε., τον οποίο ευχαριστώ!
Ο σκοπός του ιστολογίου αυτού είναι, στην παρούσα στιγμή, η συγκέντρωση ασκήσεων για τους μαθητές, καθώς και διάφορα άρθρα μαθηματικού κυρίως περιεχομένου.

Δευτέρα, 21 Νοεμβρίου 2011

Το σχέδιο για την εισαγωγή στα πανεπιστήμια, όπως το παρουσιάζουν εφημερίδες

Με τρία ιδιαίτερης βαρύτητας πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα (συν ένα επιλογής), με την καθιέρωση βάσης ανά τμήμα, με τη δημιουργία του Εθνικού Κέντρου Εξετάσεων αλλά και με ελεύθερη πρόσβαση σε σχολές χαμηλής ζήτησης έρχεται το νέο μοντέλο εισαγωγής στα ΑΕΙ-ΤΕΙ, που θα αντικαταστήσει τις πανελλαδικές εξετάσεις το 2014. Τα πανεπιστήμια θα έχουν τον πρώτο λόγο εδώ, καθώς οι σχολές θα θέτουν τα προαπαιτούμενα μαθήματα και τους συντελεστές βαρύτητας στη βαθμολόγησή τους. Τα κύρια χαρακτηριστικά του νέου τρόπου εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, που παρουσιάζει το «Εθνος της Κυριακής», θα είναι:

1. Η μείωση των εξεταζόμενων μαθημάτων.


2. Ο συνυπολογισμός της βαθμολογίας των δύο τελευταίων τάξεων του Λυκείου.


3. Οι εξετάσεις σε μια διευρυμένη και όχι σε προκαθορισμένη αυστηρώς ύλη, όπως συμβαίνει σήμερα.


4. Ο προσδιορισμός του ύψους βαθμολογίας εισαγωγής (του συντελεστή βαρύτητας) από τα οικεία τμήματα των ΑΕΙ.


Το νέο σύστημα πρόσβασης στα πανεπιστήμια και τεχνολογικά ιδρύματα της χώρας έχει πάρει σάρκα και οστά, βρίσκεται ήδη στο συρτάρι της υπουργού Παιδείας Αννας Διαμαντοπούλου και αναμένεται να δοθεί στη δημοσιότητα, μέσα στο πρώτο δεκαπενθήμερο του Δεκεμβρίου, αφού πρώτα πάρει και την έγκριση του αναπληρωτή υπουργού, Κωνσταντίνου Αρβανιτόπουλου.


Στο νέο σύστημα αναβαθμίζεται πλήρως και ο ρόλος των πανεπιστημίων. Τα ΑΕΙ θα έχουν λόγο στην εισαγωγή των φοιτητών τους διαμορφώνοντας τους όρους εισαγωγής.


Στο νέο σχέδιο εξετάζεται να υπάρχει διαφορετικός τρόπος εισαγωγής σε σχολές χαμηλής ζήτησης (για συνθήκες ελεύθερης πρόσβασης έχει ήδη μιλήσει η υπουργός Παιδείας), αλλά και σύνδεση προγραμμάτων των Ανώτατων Ιδρυμάτων και της Διά Βίου μάθησης (ΙΕΚ, κολέγια) με στόχο να δοθούν πολλές δυνατότητες διαδρομών στον φοιτητή.

Σχόλιο : Δηλαδή, για ακόμα 1 φορά, οι φήμες περί καταργήσεως των πανελλαδικών εξετάσεων είναι ανακριβείς, αν αυτό που γράφει ο δημοσιογράφος είναι αλήθεια. Ας το πάρουν όλοι απόφαση: οι πανελλαδικές εξετάσεις είναι υπερβολικά δύσκολο να καταργηθούν! Παρόμοιες φήμες ακούγονταν και στα τέλη του 90 με το σχέδιο Αρσένη, μόνο που τότε τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα αυξήθηκαν: από 4 σε 13!
Βέβαια μέχρι να βγεί το τελικό σχέδιο έχουμε ακόμα. Πολλά από αυτά που αναφέρονται παραπάνω πολύ πιθανόν να τροποποιηθούν ή να αλλάξουν εντελώς.